Sidor

lördag 21 mars 2015

Drog ut på att ta tag...

...i dagens träningspass men när jag väl kom iväg blev det riktigt riktigt bra :) Skjutsade yngsta dottern till hennes träning i Åkeshov och sedan stack jag iväg på en löprunda. Är nu så pass bra i benet så på helgerna blir det nu ett långpass och idag var det dags att prova på 15k. Har inte varit uppe på den distansen sedan ledigheten i jul/nyår och det kanske var därför jag drog ut lite på det idag. Kanske rent av lite rädd att det inte skulle funka...Hur som helst så tänkte jag att jag skulle springa 7,5k i en riktning och sedan samma väg tillbaks. Tyckte det då var lite listigt att springa mellan Åkeshov och Hässelby bredvid T-banan för säkerhets skull om benet skulle lägga av eller börja knorra. Men det visade sig att jag inte behövde ta T-bana tillbaka utan jag höll ihop fint. Har nog aldrig sprungit en så rak distans tidigare :)


Blev en fantastiskt fin "raka" med sol och någon minusgrad. Det snöade lätt första biten men det slutade ganska snart. Glömde pulsklockan hemma så jag hade inget att titta på och bestämde mig för att springa i ett behagligt tempo. Var lite stel de första kilometrarna men det släppte när jag blivit varm och det var ingen smärta att tala om. Jag hade Endomondo på i telefonen som låg i mitt FlipBelt och jag hörde hur rösten mumlade lite när jag passerade varje ny kilometer. Det blev ett hyggligt jämnt tempo med långsammaste kilometer i 6:05 och snabbaste i 5:37-tempo. Måste säga att det mest kändes som jag joggade omkring och njöt hela vägen :) Väl tillbaka i Åkeshov efter 15,5k på 1h29min var jag riktigt hungrig och passade på att ta en ordentlig macka och en kaffe medan jag väntade på dottern.


Nu några timmar efter träningen kan jag känna att det stramar en del i benet men absolut helt ok. Blir vila i morgon bortsett från några mindre rehabövningar och lite annan styrka med familjen :)

Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar