Sidor

måndag 2 mars 2015

Inte bara jämmer & elände...

...men lite gnäll och funderingar måste jag kosta på mig ;) Blev vila igår efter 10k löpning i förrgår och konstigt nog hade jag mindre ont efter löpningen än innan och under passet. Motsvarande inträffade idag när jag tog en runda på den kuperade sidan av Årstaviken. Stel som ett kassaskåp när jag stack iväg och inte helt smärtfri men efter ett par kilometer i lugnt tempo kändes det mycket bättre och efter en halvtimme kändes det riktigt bra. Det är som att när jag blivit uppvärmd så försvinner inte bara stelheten utan även smärtan. Har varit rätt flitig med foamrollern och även använt lacrossebollen en del. Det är inte skönt vill jag lova men jag testar väl ett tag och ser vad det blir av det hela, det verkar inte bli sämre iaf :)


Blir även en del dynamiska stretchövningar för hamstrings och massage 1ggr/veckan. Svackan ska snart vara ett minne blott!

Passade även på att investera i ett par nya dojor igår. Har kört på Mizuno de senaste tre paren och det blev det även denna gång. Kanske inte de snyggaste men de är ju så sköna och när de var nedsatta med några hundringar så fick det tala före looken ;)


I morgon är det dags för Chiropraktor-Marcus igen så får vi se om det kan ta mig ännu ett steg ut ur svackan :)

Ha en skön måndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar