Sidor

tisdag 3 mars 2015

Lätt dizzy i kolan nu...

...efter en timmes simning. Det var bra längesedan jag masade mig iväg till simhallen men idag blev det iaf av. Hör och häpna så tog jag faktiskt några timmar ledigt från jobbet efter lunch. Först utvecklingssamtal med yngsta dottern och sedan iväg på tandläkarbesök med henne och sedan direkt till simningen. Tjejerna hade med sig en kompis och de simmade 2x200m vilket är rätt hyggligt av dem tycker jag. Ebba klämde ytterligare några längder. Självklart förärades tjejerna efteråt med årets simborgarmärke :).


Även om det var ett tag sedan jag var och simmade så sitter det där - frisimmet. Lite som med cykling antar jag dvs har man en gång lärt sig så har man :).

Var hos Chiropraktor-Marcus i morse och han tog sig an min hamstring som spökar. Fick mig en rejäl omgång i form av massage och mobilisering av knät. Fick mig även en omgång mentalt eftersom jag slarvat med de rehabövningar som jag fått mig tilldelad. Ok jag backar även här och ska nu dagligen köra Diver och en övning för knät där jag har ena foten på en stol och den andra foten på golvet. Sedan ska jag vrida med händerna på vadmuskeln samtidigt som jag gungar lite framåt (ja försök förnimma dig den bilden om du kan ;)).

Blir nog inga svårigheter att falla i sömn i kväll. Blir för sjutton mer trött av en timmes simning än av en timmes löpning.

Ha en skön tisdagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar