Sidor

tisdag 17 mars 2015

Jomenvisst jag har...

...kravlat mig en bra bit upp ur svackan jag befunnit mig i alldeles för länge. De stela krampande bakre lårmusklerna börjar bli som de ska igen och det smärtar inte att springa längre. Är nu mest lite stel på baksidan av höger knä och i övre delen av vaden. Har faktiskt sprungit någorlunda normalt förra veckan och avslutade den med ett 12k pass där de första 6k gick ordentligt lugnt och fint och de avslutande 6k i dryga 5-tempo. Planen är att ta det fortsatt lugnt mars ut och sedan gasa på lite successivt från april med lite intervaller och annat skoj. Distanspassen på helgerna kommer att ökas på med någon kilometer i veckan så att jag ska komma upp i minst ett 30k pass innan Stockholm Marathon 30 maj. Så jäkla kul att se ljuset och få locka fram lite endorfiner igen. Fick ihop 42k löpning förra veckan vilket jag är rysligt nöjd med just nu = glad gubbe :)


Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar