Sidor

tisdag 31 mars 2015

Söndagens Premiärmil..,

...blev inte bara den 4:e i ordningen för mig. Det blev även den blötaste och kallaste :-0 Jag, Marathon-Åke och Pryl-Peter trotsade vädrets makter och begav oss ut mot Frescati för start kl 12:00. Det regnade och blåste samt var inte många grader över nollan på termometern. Ja lite som Siljan Runt 2012...Lämnade in väskan med överdragskläder så sent som möjligt och det var i precis rättan stund som jag och Åke kom joggandes till starten. Peter var lite mer förutseende och lämnade in sina grejer precis innan kön from hell uppstod vid inlämningen. En minut innan starten gick slank vi in i startfållan med iaf några hundra meters uppvärmning innan. Passet för mig dagen innan hade gått mycket bra och jag hade en liten liten tanke på att försöka persa på milen. Jag kände dock ganska snart att ett 4:40-tempo slet alldeles för mycket på mitt inte helt återställda ben så jag slog faktiskt av på tempot och la mig på en nivå som kändes helt ok. Det kändes dock lite konstigt att inte ta i för kung o fosterland med metallsmak i käften. Jag har ju vid de tidigare loppen lyckats persa på milen men nu fick jag istället se det som ett bra träningspass istället för en tävling mot mig själv. Trots det usla vädret så blev det faktiskt ett riktigt behagligt lopp för efter några kilometer så hade värmen i kroppen infunnit sig och det var bara att köra på. Kul var att en av oss persade och det var Pryl-Peter som satte en riktigt bra tid med 47:32. Marathon-Åke som legat sjuk veckan innan rumlade in på 49:32 och joggade (kändes det som) in på 52:32. Väl i mål var det bara att så fort som möjligt få fram torrt ombyte för det går snabbt att bli kall när man väl stannat. Medlemmarna i Örby Runners blev hyggligt förtjusta när de hittade en trappuppgång att byta om i och det var inga ledsna miner direkt även om fotografen ser lite sammanbiten ut :)


Nu laddar vi om och förbereder oss för den lite längre distansen 42,2km den 30:e maj då Örby Runners ställer sig på startlinjen för Stockholm Marathon :)

Tack Peter och Åke för en blöt och trevlig löparsöndag :)!

Ha en skön tisdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar