Sidor

torsdag 26 mars 2015

Långlunch med coach...

...Roger innebär knappast någon flashig restaurang där det serveras affärslunch. Nej då, det innebär ombyte till cykelkläder upp på MTB:n och iväg till Hammarbybacken :). Först en uppvärmningsrunda på ca en kvart längs med Sicklasjön och sedan dags att ge sig på backen med stort B! Målet var 4ggr upp i tredje backen till vänster om liften. Jag kom nästan hela vägen upp den första gången men benen så stumma att jag knappt kunde klicka ur pedalerna. Detta gjorde att jag valde att köra de resterande 3 gångerna på baksidan av backen. Varje uppförsfart tog där ca 4,5 minut och det forsade duktigt med mjölksyra i låren varje gång men på nervägen återhämtade jag mig fint så det funkade bra :). Det blev ett kvalitetspass som heter duga för min del. Känns bra att nu även vara igång med cykelträningen och nästa gång i backen ska jag trampa upp hela vägen även på framsidan :)

Och jorå lite svängningar i pulsen blev det i backen...



Ha en skön torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar