Sidor

torsdag 28 juli 2011

Äntligen var det dags...

...att dra på sig löpardojorna efter tre veckors löpvila pga. lite krångel med vänster benhinna. Kan bara konstatera att löpning är så jäkla skönt! Mjukade upp med Hellasgårdens spår på 5k. Gick på 27.52 vilket känns riktigt bra med tanke på 3 veckors uppehåll. Nu är det även dags att sätta ihop någon form av träningsschema istället för att bara träna lite på måfå. Tror jag får lättare att variera min träning med ett schema. Stor risk att det annars bara blir löpning igen...även om det är både kul och enkelt så märker jag att kroppen får lite väl mycket stryk av ensidigheten. Den här veckan har varit riktigt omväxlande med 37k cykling i söndags, 17k Inlines i tisdags, 37k cykling igår och 5k löpning idag. Den uppmärksamme lägger märke till att jag hade vilodag i måndags. Något som jag tror ett träningsschema skulle hjälpa mig bli bättre med. Sitter nu och softar lite efter ett avsvalkande dopp vid Hellasgårdens.


Idag har det verkligen varit kanonväder i Stockholm och jag märker hur solen verkligen laddar mina "batterier". Humöret blir på topp och energin fullkomligen sprutar. Jag röstar härmed för mer sol!

Ha en skön torsdagskväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar