Sidor

fredag 29 juli 2011

Stavarna invigda...

...på en morgonrunda med Per. Gick mycket bra :). 15.6k stakade vi ihop på 1.04. Bortsett från att det var tidigt på morgonen så var det tur att vi stack en halvtimme tidigare än förra gången för jag han knappt komma hem förrän det var dags för lite nederbörd...och jag som röstade för mer sol när jag bloggade igår. Såg att även Nova78 röstade med mig och ändå blev det regn ;). Rätt kul på rundan var att en kille på cykel vi körde om cyklade ikapp oss och hade frågor hur det var träningsmässigt att köra Inlines :). Vi snackade lite kcal och jämförde med andra aktiviteter innan vi stakade oss vidare den sista biten. När jag kom hem jämförde jag dagens pass med det förra utan stavar och kunde konstatera små skillnader i puls och hastighet. Känns dock bra med hjälm då jag kunde konstatera att snabbaste hastighet idag var 31,3k/h :-0! Den största skillnade med stavar kanske är den extra träning det ger till core och armmuskulaturen. Om det lär jag bli varse i morgon (hoppas jag ;)).

Efter rundan slank en schysst smoothie ner.


Receptet idag i blendern blev ca:

3 dl vaniljyoghurt
1/2 burk Kesella
1 ägg
3 nävar frysta hallon
1 dl frysta blåbär

Ha en skön fredag

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar