Sidor

måndag 4 juli 2011

Hej och hå vad...

...det går! Och med det menar jag att det går fort när det är roligt. Igen har det varit lite för roligt. Tur att jag loggar det jag tränar så att jag förstår när kroppen inte riktigt hänger med...Nästan 45k löpning den senaste veckan har satt sina spår och som följd på det så har jag ordentliga känningar i vänster benhinna...Måste inse att jag faktiskt är nybörjare och inte Stålmannen ;).

Men nu ska vi inte låta det svartvita ta över färgfilmen! Morgonens runda var kanonfin. Stack iväg i duggregnet redan 06.20 i morse och hade en bild av hur turen skulle gå och allt gick som planerat bortsett från tempot men vad gör väl det när jag persade avseende distans :)! Fick ihop min första runda på 15k och det var inga konstigheter :). Tempot på blygsamma 6.20 gjorde att det inte var svårt "flåsmässigt", kunde nog fortsatt en bit till men nöjde mig och lyssnade faktiskt lite på varningsklockorna som signalerade att allt inte stod rätt till i benhinnan...Rundan blev Örby-Älvsjö-Västberga-Stureby-Bandhagen-Högdalen-Örby. Kul att vara ute på en runda som väckte lite gamla minnen. I Västberga var jag bara ett stenkast från lägenheten vi bodde i under tiden i Midsommarkransen. När jag passerade Vietnamisiska ambassaden på Örby Slottsväg dök fina minnen upp från min 6 veckors vistelse i Hanoi 1999 med en studiekamrat (tiden forsar iväg...). Passerade sedan Stureby där vi bodde ett tag när båda döttrarna var små. Tänk vad en löprunda kan bjuda på förutom det rent fysiskt träningsmässiga :).

Nu slappas det lite i soffan innan "rullgardinen" går ner för mig för idag.

Tack för idag och fortsatt trevlig måndagskväll.

Ps. Nacken är iaf bra så mycket bättre så snart kan det nog bli lite racercykel igen :).



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar