Sidor

söndag 24 mars 2013

Äntligen flyttade jag...

...gränsen som jag sett fram mot ett tag nu - att springa milen under 50 minuter! Det slutade på 49:30.

Jag, Polaren Per och Löpar Åke fick en jättefin dag ute på Djurgården där Premiärmilen 2013 hölls. Hyggligt svalt väder och massor med folk som ville känna på formen medan snön fortfarande gjorde oss påminda om att det fortfarande är mer vinter än vår. Åke och jag gick i mål med inte alltför många sekunders skillnad (Åke före mig) medan Per sedan länge var i mål och plåtade oss andra när vi kom dit.


Har nog inte riktigt förstått Pers kapacitet i löparskorna förrän idag när han seglade in i mål på 41:24! Riktigt snyggt måste jag säga! Dit har jag ännu en väg att vandra. Men det är klart en viss vandring har jag gjort redan. Samma lopp 2011 slutade med tiden 56:41 för min del så dryga 7 minuter kapade jag från den tiden :). Det var då mitt första lopp jag någonsin sprungit och det var inte bara flåset som var dåligt utan även knäna gjorde så ont vill jag minnas att jag trodde jag aldrig skulle kunna springa ordentligt... Förra året missade jag Premiärmilen då jag låg hemma med nyopererad fot och knaprade värktabletter så jag knappt kunde stava till Premiärmilen ;). Men nu är jag tillbaka och känner att 2013 kommer att bli ett makalöst träningsår för mig med många spännande lopp som väntar!

Tack Per och Åke för en kanondag :)!


Ha en skön avslutning på helgen!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar