Sidor

fredag 15 mars 2013

Idag äntligen sa kroppen...

...till mig att gå till gymet :)! Influensan för en månad sedan och Vasaloppet fick mig lite ur balans med träningen kan jag lova. Hur som helst blev det lite fredagsmys på löpbandet med stegringsintervaller i 30 min och det var precis vad jag behövde känner jag nu på kvällskvisten.

Det är hög tid nu att komma i form med löpning och cykling när vi går mot den härliga våren som jag hoppas snart gör sitt intåg. Inte direkt för att löpardojorna stått och dammat igen i vinter men ändå. Visst, det har varit en kanonvinter som erbjudit fantastiska möjligheter till skidåkning men jag känner ändå att det är löpningen som jag kärat ner mig i och vill ha mer av :). Skidorna är undanställda efter Vasaloppet och nästa helg är det dags för årets första lopp Premiärmilen. Undrar dock hur underlaget kommer att bli med tanke på väderprognosen för den kommande veckan...? Kanske får plocka fram skidorna igen ;).

Nu fortsätter fredagsmyset i soffan en stund innan det är dags att snacka med John Blund.

Ha en skön fredagskväll!

Ps. Kan inte låta bli att lägga med en bild på mig själv från fyra år sedan som jag fick av en kollega idag. Det var en bra påminnelse om att jag aldrig mer vill vara i dåligt skick. Fotot är taget efter att jag cyklade Hammarby Hill med målsättningen att inte komma sist i mål. En annan nyanställd kollega sa när hon fick se bilden "men är det där verkligen du?". Har uppenbarligen hänt en del...:)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar