Sidor

fredag 22 mars 2013

Det är mycket nu...

...vill jag lova! Hinner helt enkelt inte med att skriva ner alla tankar som rör sig i skallen. Det är ju en del som snurrar mellan öronen vad beträffar träning och framtiden. Just nu lite rörigt och pluggandet som i och för sig är jäkligt roligt har sabbat mitt träningsschema och jag måste planera om en del för att få till det. Cyklingen har kommit av sig helt men löpningen börjar komma igång igen vilket är jätteskönt :)! Ser verkligen fram mot Premiärmilen på söndag med Polaren Per och Löpar-Åke :). Ska verkligen ge järnet och håller tummarna för någorlunda fast och halkfritt underlag. Kände lite på formen igår på ett kortare 6k pass. Tog inte i särskilt hårt och sprang i 5.20-tempo. Finns mer att ge men när kommer mjölksyran och hur kommer det kalla vädret påverka andningen med fullt ös från start? Hur som helst blir det kul med lopp! Stämningen kring loppet är ju så schysst och "pulsen" känns verkligen när man står i startfållan med alla löpares fokuserade blickar och förväntningar om kanske ett nytt PB :).

Något jag inte nämnt tidigare är min kostomläggning sedan tre veckor tillbaka. Kände att det var dags att hitta på något nytt igen och eftersom det spårat ut mer och mer sista tiden med stinn mage och trötthet måste något göras. Vet ju hur bra jag mådde efter tiden på iTrim. Har inte ökat katastrofalt i vikt men känt mig ur form helt enkelt. Varför då inte prova på "Train low - race high"?! Coach Roger tipsade om boken "LCHF och träning" och den slukade jag med hull och hår och är mitt senaste rättesnöre i vardagen.


Jag kan lova att måltiderna ser lite annorlunda ut igen och än så länge är jag mycket positiv :). Nedan ett "smakprov" på en lunch och en frukost.





Inte svullen över buken och piggare förmodligen pga. en jämnare blodsockerkurva. Helt klart lite bökigt de två första veckorna av "avsockrifiering" men nu känns det stabilt :). Bara att köra vidare på konceptet och se vart det leder. Om det är bra eller dåligt det vet jag ännu inte. Vi får vänta och se helt enkelt ;).

Ha en skön fredagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar