Sidor

lördag 30 mars 2013

Påskaftonen fick en...

...riktigt schysst start. Coach Roger hade utlyst träningspass 06:30 och varför inte tänkte jag. Lite stökigt blev det dock eftersom katten kl 05:15 rev ner en jättestor glasvas med påskris i så jag och Malin låg och knäskurade golv och plockade glasbitar innan vi knappt var vakna. Nej det schyssta startade en timme senare iförd tights och löparskor och favoritskrytartröjan.


Sen var det bara att glida iväg och mjuka upp sig lite efter gårdagens 8km runda som Malin bjöd med mig på :). Tanken var att det skulle bli ett 100 minuterspass i tempo motsvarande 75% av maxpuls (A1). Tyckte det därför var överskattat med frukost innan eftersom jag skulle gå på fettmotorn och inte glykosraketmotorn. Det var helt grymt att sakta jogga fram och njuta av solen och det friska vädret. Uppe vid Globen och vid Hammarbyhöjden och Gullmarsplan mötte jag andra löpare som var ute och unnade sig en bra start på dagen :). Väl hemma igen efter 91 minuter (får ta igen 9 min senare ;)) så möttes jag av två pigga glada tjejer som meddelade att påskharen varit på besök och jag blev genast inblandad i äggjakt. Påskharen hade koll på vad jag ville ha i ägget. Av innehållet att döma kan man faktiskt tro att jag är en ekorre...bortsett från hockeypulvret då ;).


Glad påsk!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar