Sidor

måndag 1 april 2013

Det här med idrott är ju...

...inte helt bra alltså! Premiärturen på racern blev till en början helt magisk med kanonväder och trevligt sällskap. Sen blev det en helt annan magi fortfarande med kanonväder och trevligt sällskap men det dök upp en isfläck på ett krön precis när jag kände mig så där yster som en kalv som släpps ut på grönbete. Swisch eller något liknade sa det som sedan följdes av vrål och någon liten svordom kan jag tänka mig. Jag och cykeln var inte längre i ett normalt vertikalt läge utan vi befann oss i ett horisontalläge och höll på att bli ett med asfalten. Jag kan meddela att skrapsåret på vänster gluteus maximus inte är att leka med och kommer nog inte att vara så skojfriskt i morgon heller. Vänster armbåge och vänster knä är förhållandevis vackra. Jag kom liksom av mig med att ta många vackra bilder från premiärturen och bilder på skrapsår besparar jag er från ;). En bild på min vackra racerfru hann jag i alla fall ta innan det swischade till.


Jaja den här premiären kommer jag att minnas och förhoppningsvis blir resten av säsongen betydligt mer skadefri och de idrottsliga upplevelserna betydligt bättre :). Nu njuter vi järnet av de sista timmarna av påskledigheten!

Ha en fortsatt skön annandag påsk!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar