Sidor

torsdag 11 april 2013

Knappt tre månader kvar...

...till starten i Vansbro Triathlon! Wow vilken grej det ska bli. Tänker på det varje dag och det är bra tankar, det är tankar som kittlar lite, det är tankar med allvar och det är tankar som motiverar. Det är också tankar som ger glädje, en glädje av att se fram mot någonting jag aldrig tidigare gjort och som kräver en del av mig både fysiskt och mer mentalt. Det krävande kommer inte bara att vara när starten går den 6:e juli tills jag når målet ett antal timmar senare. Det krävs en del hela vägen dit fram till starten. Planering av träning, att genomföra träningen. Att ta reda på vad jag ska äta för att må bra och sedan även äta det. Jag kan lova att det är en del att pyssla med men det är kul, jag har skaffat mig en hobby som jag verkligen gillar. Det gäller att vara hyggligt flexibel också för att få ihop det. Idag gavs möjlighet till distanspass vilket torsdagar inte brukar göra. Ett 50 minuters pass ersattes av ett 80 minuters och det blev ett härligt sådant. Vädret var kanon och jag värmde upp ett par kilometer innan jag gav mig på baksidan av Hammarbybacken som nu är i princip snöfri :).


Och för första gången så sprang jag faktiskt hela vägen upp och nådde en pulsnivå jag tidigare förmodligen hade fått en black out av. Nu hade jag inte ens blodsmak i munnen uppe på toppen av backen :).


Passade även på att njuta lite av utsikten innan jag sprang ner på snösidan och fortsatte mot Sickla och sedan genom Sjöstaden och vidare tillbaka till Björkhagen där jag startade passet.


Kommer förmodligen somna lättvaggat ikväll. Vem vet kanske blir det härliga drömmar med lite pirr inför 6:e juli ;)

Ha en skön fortsättning på torsdagen!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar