Sidor

torsdag 4 april 2013

Riktigt motiverad blev jag...

...idag efter att ha mätt kroppsammansättningen efter drygt fyra veckor sedan kostomläggningen. Mumsar och äter ordentligt tycker jag. Ordentliga måltider tre gånger om dagen och har nu inget sug mellan måltiderna. Träningsliberal LCHF verkar (än så länge) vara min grej. Muskelmassan har ökat och andelen kroppsfett har minskat senaste månaden. Inga jättekliv men åt rätt håll går det. Har ingen större ambition att gå ner i vikt men vill gärna omfördela kroppsammansättningen. Träningsmässigt ser det inte ut att vara någon skillnad i orken. Rätt coolt faktiskt att jag i helgen stack ut på en 90 min löprunda innan frukost utan problem. Hade jag nog inte tänkt tanken på att göra innan jag hoppade på det nya tränings- och kostupplägget :). Det står mycket intressant att läsa i boken "LCHF och Träning" av Jonas Bergqvist. Många tankeställare och ny lärdom som måste testas i praktiken :). Min favoritdryck öl är helt borttagen likaså alla kolhydrater i form av ris, pasta och potatis. Det blir istället mycket blomkål och broccoli till vardags och fest. Pastan och potatisen får bli kvällen innan tuffare pass och tävling :).

Idag har illamåendet efter måndagens vurpa på cykeln släppt. Ont i vissa delar av kroppen lär jag väl ha några dagar till...Skulle ju ha gått till gymet en sväng på lunchen idag och tränat lite styrka men det blev lite annat som kom i vägen. Fick istället bli lite coreövningar och stretch hemma nu på kvällskvisten i stället - tack för det PoWorkout :). Jag laddade faktiskt ner deras stretchapp igår. Jag är rysligt dålig på att stretcha och hoppas kunna bli bättre på det för det är rätt skönt faktiskt, både för knopp och kropp. Något annat som är skönt och nog så viktigt för knopp och kropp är sömn och det blir nästa steg så här dags på dygnet.

Ha en skön torsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar