Sidor

lördag 6 april 2013

Vilken lördag...

...jag haft än så länge :)! Sovmorgon till 8, en schysst frukost (iofs som vanligt) och därefter mek med motorcykeln (inte som vanligt). Köpte en hoj för snart tre år sedan och fick stora bekymmer med den efter första säsongen. En lite äldre hoj som motorn rasade på och nu är den efter låååång väntan bytt. Inte nog med det så fick jag nerslag på stötdämpare och drivpaket på besiktningen förra veckan. Fick då ett ryck och fick för mig att damma av mina mekarkunskaper och fixa det själv. Här råder ingen janterädsla utan jag klappar mig själv på axeln och är både stolt och nöjd med mig själv efter fem timmars mekande. Bara en blodblåsa och lite ömmande knän och nagelband som varit betydligt renare ;). Vilken skillnad det blev, dämparen var säkert slut redan när jag köpte hojen och nu blev det en helt annan känsla - kul :)! Att det gick så snabbt att fixa (med mina mått mätt) innebar att jag även hann med ett grymt skönt lågintensitetspass med Malin i en lagom värmande vårsol. 60 minuter ren njutning blev det över Stureby-Sockenplan-Svedmyra-Högdalen. Sprang i mina Asics 2160 som jag inte använt på ett bra tag och jag hade glömt bort hur sköna de är :)


Det är så himla trevligt att vi kan träna tillsammans (alltså inte Asics och jag utan Malin och jag). Vi har nu även bestämt att vi ska köra Halvklassikern tillsammans med start i samband med Lidingöloppet i september då jag även har som målsättning att vara klar med min andra Klassiker. Halvdistanserna är riktigt trevliga och det passar mig bra att hoppa på dem nu eftersom jag siktar på att genomföra min första Ironman i augusti nästa år. Känns rimligt att köra de kortare loppen då som uppladdning men framförallt ska det bli kul att göra dem tillsammans med Malin :)!

Ha en skön lördagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar