Sidor

fredag 26 april 2013

Följa John (Rosén) blev det...

...vid dagens fredagsmyspass till Hammarbybacken, upp för Hammarbybacken x2 och tillbaka från Hammarbybacken. Har kört två fredagsmorgnar själv men nu börjar fler på jobbet att vakna till och känner hur vansinnigt schysst det är att köra ett pass i favoritbacken innan veckans sista arbetsdag drar igång. Mötte en yrvaken John 06:28 i hissen på jobbet och vi stack iväg bort mot backen. 2,6 km dit och jag hade förberett mig med att bita ihop och ställt in mig på att kunna leka följa John.


Det gick hyfsat måste jag säga men att hänga på en atlet som John är ingen lek även om det finns en lek som heter det :-0. Är riktigt nöjd med snittempot jag åstadkom. Det blev 7 km totalt med ett tempo på 6:20 och bästa km på 5:04 och då utan fokus på hastighet :). Följa John resulterade i nytt pulsrekord för mig med 183 bpm för min del vilket är en markant ökning från backträningen i höstas då jag trodde jag skulle omkomma vid dryga 170. Det är så cool när jag flyttar gränser och det är så mycket lättare att göra det med hare! Så här pigga var vi vid första repan upp på toppen.


Kan lova att det var en kanonstart på fredagen och vet redan nu att vi blir fler som vill vara med och fredagsmysa nästa vecka :). Vi får väl se om det blir följa John då med eller om det dyker upp någon annan som knycker ledartröjan. Själv har jag en bit kvar dit...;). Tack för ett bra fredagspass John!

Ha en skön fredagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar