Sidor

lördag 27 april 2013

190 minuter löpning den...

...gångna veckan med en öppning med en hallelujarunda på 70 min i måndags och det känns riktigt bra :-)! Benhinnemassagen hos NaprapatMarcus med jämna mellanrum i vinter har nog gjort nytta. Har inte skrivit så mycket om kost på ett tag men nu är det faktiskt sju veckor sedan jag hoppade in på spåret träningsliberal LCHF. De första 2-3 veckorna var väl ingen dans på rosor direkt när kroppen och knoppen ska vänja sig vid en vardag utan sockerföda och snabba kolhydrater. Jag hade väl inga excesser i det före de sju veckorna men hade ändå vant kroppen vid mackor, potatis, ris och annan föda som inte bara påverkar min blodsockerkurva utan även matsmältnigsapparaten. Det blir en viss omställning trots allt och efter att de 2-3 första veckorna var avklarade så känns det otroligt bra. Nu sju veckor senare så är det bara positiva upplevelser. Inte kolhydratsvullen buk, andelen fett på kroppen har minskat med över 1,5 kg och andelen muskelmassa har ökat något. Skönast är nog att jag inte har det där välbekanta suget efter något mellan måltiderna. Lite märkligt kan det nog se ut med de mängder ost, smör, majonnäs och kött jag sätter i mig under en måltid. Bara frukosten jag lassar i mig innehåller över 1000kcal av uteslutande feta livsmedel bortsett från bären.

Träning idag blev en timme på gymet i Sjöstaden medan döttrarna var på gymnastik och dans. Det gäller att utnyttja tiden väl ;). Som avslutning på eftermiddagen lockade Ebba upp mig på studsmattan och det är hyggligt krävande att hoppa vill jag lova. Kul hade vi och jag försökte härma Ebba med ett något stelare resultat :-0!





Ha en skön lördagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar