Sidor

tisdag 5 mars 2013

Tisdagskväll och jag börjar...

...landa efter en kanonvecka som verkligen kan kallas sportlov! Tillbringade den gångna veckan i Tandådalen med familjen och goda vänner. I år hade vi hyrt boende så nära liften så att hade vi varit närmare hade vi nog bott i maskinrummet på Panorama Express ;). Det var verkligen ski in - ski out. Så här var vyn från hallen.


Och sånt här propagandaväder för utomhusaktiviteter hade vi hela vecka bortsett från lite hård vind sista dagarna.


Nåväl ett riktigt sportlov ska väl avslutas med en hejdundrande final så jag tog löparskidorna mellan Sälen och Mora på hemvägen och familjen hämtade upp mig efter målgången vid klockstapeln i Mora.


Det blev en härlig dag vädermässigt och jag kunde njuta av det i hela 10 timmar 1 minut och 28 sekunder. Bara 6 tim och 10 min efter Auckland åkte jag i mål ;). Nu är det gjort, Vasaloppet original. Körde Öppet Spår förra året och tror nog att det får bli det igen om jag ska köra om jag inte får för mig att köra något seedningslopp innan för i sista startled vill jag inte vara någon mer gång. Men frågan är om jag ska köra igen för hur tur kan man ha med vädret egentligen!? Två år på raken med strålande sol och några minusgrader :). Vyn från sista startled.


Utrustningen killarna bredvid mig körde på...


Känns ändå jäkligt fint att vara i så pass bra form att jag kan riva av ett Vasalopp efter en influensa och ett längre uppehåll från skidträning utan att bli helt slut eller gå sönder. Visst känns 10 timmars skidåkning av, jag är inte helt oberörd men känner mig helt ok som efter ett riktigt gympass ungefär. Kanske veckans uppladdning med utförsåkning varje dag gjorde susen ;). Hur som helst så fick jag ihop 120 000 steg till stegtävlingen på jobbet på en enda dag :).

Nu laddar jag om för nya utmaningar utanför skidarenan och närmast på loppagendan står Premiärmilen den 24 mars. I morgon ska jag ta och kosta på mig en stund på löpbandet på lunchen och börja fokusera på sub 50 den 24:e ;). Annars är denna vecka blank på träningsfronten för lite vila efter ett riktigt sportlov kan ju inte skada.

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar