Sidor

söndag 23 juni 2013

Blev ett smärre...

...träningsläger den här midsommarhelgen. 70 km cykel på midsommaraftonen, 20 km löpning igår och idag simning i öppet vatten ett antal meter idag :). Åkte ut till Flaten med familjen och goda vänner, jag med våtdräkt och de andra löparklädda. Drog på mig dräkten, simmössa och simglasögon och sänkte sakta ner mig i det nittongradiga vattnet. De första simtagen kändes båda ovana och ganska tafatta men efter en stund släppte den känslan och jag tänkte på de delar jag lärt på crawlkursen jag gått. Känslan som infann sig var smått euforisk. Jag som tidigare sprattlat som en galning med benen och som följd fått rejält flås fick nu känna på en helt annan simning. Med benen i princip i viloläge och lugna metodiska armtag flöt det på jättefint :). Hoppas att få till några fler simtillfällen innan det är dags att krypa ner i det kalla svarta vattnet i Vansbro - bring it on!

Sitter just nu på Bagarmossens djursjukhus med katten Chessi som inte riktigt kommer igång med förlossningen. Prover är tagna och nu är det röntgen. Förhoppningsvis är allt ok och vi får åka hem snart :)!


Ha en skön söndagseftermiddag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar