Sidor

fredag 7 juni 2013

Stolt, nöjd, glad...

...och förhoppningsfull känner jag mig efter dagens träningspass :)!

Kollegan Martin dök upp hemma hos oss strax före åtta i morse och sedan trampade vi iväg efter en stärkande espresso och Vitargo i flaskorna på cykeln. Det blev en riktigt härlig sväng ner till Årsta Havsbad. Lugnt och fint tempo hela vägen men med ryck här och där när leklusten infann sig. Även någon uppförsbacke lockade till att pressa på lite extra. Vi kostade på oss att stanna till en stund vid havet och poserade framför kameran :).


Nästan 7 mil senare var vi hemma igen och Martin stack iväg på lite jobb och jag bytte om till löparkläder. Då rullade Malin in på tomten efter sin 3-milsrunda och var också sugen på en sväng i löpardojorna dock inte 15k. Vi hade sällskap i dryga 5k upp till Globen där Malin vek av hemåt och jag fortsatte ner mot Skanstull och vidare bort mot Tantolunden. Kändes oförskämt bra de första 12 kilometrarna när jag blev omsprungen av en kille med löparbarnvagn i uppförsbacken från Liljeholmsbron mot Midsommarkransen fick jag en liten svacka men viftade bort de negativa tankarna och joggade vidare :). Idag var det inte fokus på hastighet utan jakt på att få distansträning men jag ville ju ändå ligga i ett rimligt tempo runt 6min/km och det funkade. Stannade klockan med ett snitt på 5:59 ;). Missbedömde sträckan något så löprundan slutade på knappt 17 km och så här stolt, nöjd och glad var jag när jag rumlade in på tomten hemma :),


Känslan av förhoppningsfullhet att även klara Vansbro Triathlon om en månad fanns där också. Nu ska det bara till lite simträning i öppet vatten också och sen köööör vi! Ska bara cykla Vätternrundan nästa helg och sedan blir det fullt fokus på Vansbro :)!

Ha en skön fredagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar