Sidor

fredag 21 juni 2013

Firar alternativ...

..,midsommar i år :). Med otroligt mycket aktiviteter de sista veckorna så var det faktiskt inte så svårt att ta midsommarvakan över vår söta katt Chessi som är högdräktig. På förmiddagen packade resten av familjen sig iväg för att fira midsommar med våra goda vänner på deras torp. Kändes lite märkligt att inte följa med och vara tillsammans med familj och vänner denna vackra midsommarafton som lokalt i Stockholm ännu inte bjudit på någon nederbörd. Lätt sliten vinkade jag familjen adjö och sedan gjorde jag mig i ordning för en alternativ midsommar. Första blandades snapsen...


...och sedan klädde jag den alternativa midsommarstången...


Efter det styrde jag cykeln ner mot Årsta Havsbad där det dukades upp en härlig midsommarlunch...


...i form av en 200g ostburgare som var delikat :)! Sköljde ner den med kolhydrater och koffein...


...och började trampa hemåt. Det gick jättefint ner till Havsbadet och jag höll 26km/tim utan att ta i alltför mycket. På hemvägen trilskades vinden lite med mig och hela rundan slutade på ett snitt på 25,5km/tim. Det blev verkligen en fin runda som var väldigt meditativ och de 70 km som sträckan är bara försvann utan att jag tänkte så mycket på det. Känns riktigt bra att ha känslan av att vara starkare efter Vätternrundan förra helgen och faktiskt inte så påverkad av den. Ja bortsett från skadorna efter krocken då så klart som ömmar en del fortfarande. I övrigt som sagt helt ok :). Hade tänkt springa en sväng efter cyklingen men jag suger lite på den karamellen till i morgon. Tror faktiskt jag ska kosta på mig en halvmara om allt känns bra :). Bara två veckor kvar till Vansbro Triathlon nu och pulsen skenar lite bara jag tänker på det. Hoppas verkligen det blir så kul som jag föreställer mig :).

Ha nu en härlig fortsättning på midsommarhelgen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar