Sidor

lördag 22 juni 2013

Kändes lätt och fint...

...första milen. Helt ok efter Coca cola på Statoil i Midsommarkransen efter 13 km. Fortfarande ok upp till 17 km men sen är det något som händer. Höfterna fladdrar och det drar i knäna. Rundan blev ändå rätt ok och jag stannade på 20 km med en tid på 1:55. Nu är ju inte tiden det primära utan det är att vänja kroppen och bygga pannben men det är ändå lite svårt att inte tävla med sig själv...;).

Har varit en intensiv vecka på idrottsfronten. Förra lördagen cykel 300 km, i torsdags lättare morgonjogg för att inte stelna till. Igår blev det 70 km cykel och idag 20 km löpning. Kanske inte så konstigt ändå att det känns lite i höfterna ;). Nu är det precis två veckor kvar till årets stora utmaning och äventyr Vansbro Triathlon då jag i en följd ska avverka 1,9 km simning, 90 km cykling och 21 km löpning. Behöver jag säga att allvarets ögonblick infinner sig i tanken då och då :-0! Nu blir det inga fler långpass innan tävlingen utan kortare sträckor för att hålla formen och rörligheten uppe. Har ju varit hemma själv i midsommarhelgen med vår dräktiga katt men hon har inte behagat att "leverera" något. Jag fick i alla fall ett bra "träningsläger" :). Strax är familjen hemma igen och då blir det grillning :).

Nedan en bild på en mycket vacker ros jag upptäckte i trädgården i morse.


Ha en skön midsommardag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar