Sidor

söndag 2 juni 2013

En helg i världsklass...

...har det sannerligen varit :)! Efter fem dagars träningsuppehåll var det igår dags för ett första löppass. För att göra det riktigt spännande så väntade jag in regnet som kom på eftermiddagen ;). Det var ordentligt karaktärsdanande att ge sig ut i ett strilande regn. Efter ca en halvmil fick jag den där härliga känslan av att vara ute och leka i regn som jag hade när jag var yngre. Dyngsur men varm både om kroppen och i sinnet :). Blev på ett fantastisk gott humör under löpturen som slutade på en mil. Måste få in lite regnpass också i träningen för inte låter jag bli att ställa mig på startlinjen till ett lopp om det regnar...Att en tränad kropp är en färskvara fick jag ju fullt klart för mig efter rundan och hållbarhetsdatum är inte särskilt många dagar. Brukar i vanliga fall inte känna någonting i kroppen på mildistansen men efter rundan igår kändes det duktigt i benen vill jag lova. Men den träningsvärken som uppstod botades raskt i morse :).

Var uppe vid fyrabläcket i morse och släppte ut katten och kunde då konstatera att det fanns goda chanser till ett schysst cykelväder idag. Gissa om det blev det ;)?! Det blev jag och Malin som gav oss iväg strax före nio i morse i ett grymt fint väder. Vi beslutade oss för att ta rundan ner till Årsta Havsbad och hem igen. Vi hade schysst flyt med trafik och nere vid havsbandet kunde vi konstatera att vi höll 27,3km/tim i snitt vilket var överraskande. Vi hade några härliga race på "platten" där vi kunde ligga och tugga runt 40km/tim utan större ansträngning. Det var hur kul som helst. När vi kom upp till Lissmavägen på väg hem bestämde vi oss för att köra mot Länna eftersom vi inte haft någon motvind på rundan och det fick vi då ;). Totalt slutade rundan på 67km med en snittfart på 26,3km/tim vilket måste anses som bra tyckte vi :).


Jag har sagt det förut och säger det igen - vilken förmån det är att ha samma intresse och kunna njuta av ett härligt pass tillsammans :)! Under de 67 kilometrarna på förmiddagen lyckades jag även dra på mig årets första cykelsolbränna och den lär ju sitta där resten av säsongen...


Nu är grillen i full gång och nu njuter vi järnet den sista stunden av helgen :).

Ha en skön söndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar