Sidor

torsdag 3 oktober 2013

Äntligen tillbaka känns...

...det som och tog mig ur komfortzonen ordentligt idag :) Efter några veckor med bantat träningsschema pga olustkänslor i kroppen kände jag ikväll att det var dags att tänja lite på löpningen igen. Har länge och väl legat på en komfortzon där tempot ligger 5:35-5:40 dvs där jag kan ligga och nöta på utan att det känns särskilt ansträngande. Vet också att om jag fortsätter att ligga där kommer jag inte heller att utvecklas särskilt mycket. Idag när kroppen kändes fräsch och jag verkligen var sugen att sticka ut på runda tänkte jag att det var lika bra att ligga i lite extra. Parkerade bilen vid Nytorpsskolan där yngsta dottern hade gymnastikträning och sprang sedan bort till spåren vid Björkhagen och vidare till Hellasgården. Det var en grymt fin höstkänsla i luften och jag kunde njuta av solen som hängde kvar på himlen under nästan hela rundan. Det var skapligt kuperat jämfört med när jag brukar springa landsväg och min tanke att hålla ett 5-tempo höll väl inte riktigt men jag var ändå otroligt nöjd när jag stannade klockan 79 minuter och 15 kilometer senare :). Att jag kutade sista kilometern på 4:59 tyder också på att det finns mer att ge. Mår riktigt gott nu och ska njuta av en kopp te med Malin som också verkar vara på väg tillbaka från en galet sjuk hosta som gäckat henne i 4 veckor...!

I morgon blir det träningsfritt med vila inför lördagens Tjurrus :). Då mina vänner snackar vi om att ta sig ur komfortzonen :-0!


Ha en skön torsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar