Sidor

söndag 6 oktober 2013

Riktigt sliten i kroppen...

...efter den gångna veckan. Blev ju så himla glad när det började släppa med segheten som hängt i ett tag och träningsglädjen infann sig igen. Men eftersom jag inte är någon måttlighetsmänniska så blir det som det blir...48 km löpning på en vecka blev förmodligen lite mycket efter några veckor med högst modest träning. Har nu grymt ont i vänster knä och jag håller verkligen tummarna för att det bara är överansträngning och inget som "gått sönder". Kände redan efter några kilometer in på Tjurruset igår att det inte stod rätt till i knät men det var först efteråt som den riktig smärtan satte in. Förmodligen så bidrog adrenalinpåslaget under loppet att smärtan kändes hanterbar. Tjurruset var ett ganska coolt lopp med mycket gyttja och kladd vilket gjorde att det påminde lite om en dag i endurospåret som jag upplevde för 100 år sedan :). Var i alla fall torrskodd i ca 2km men sedan var det slut med det.


Som ses på kartbilden så var det bara att hoppa i sjön för att följa den snitslade banan som efter sjöturen ledde uppför backen from hell! Bra det i och för sig för då återkom värmen igen :). Sedan blev det rätt schysst löpning med några passager över gyttjiga diken och en riktigt ansträngande stigning i ett sandtag efter 8 km. Det grisigaste var nog ändå badet i bäverdammen några hundra meter från mål. Konstigt nog inte så avkyld som trodde när målgången nåddes knappt 72 min efter att startskottet gick. Tre glada och hyfsat nöjda killar i sina bästa år poserade gärna framför kameran med de åtråvärda medaljerna runt halsen.


Martin L som var veteranerna av oss tre hade förberett med något så lyxigt som varsin 1,5L flaska med ljummet vatten så vi kunde skölja av oss den värsta leran innan ett varmt bad väntade hemma. En annan rutinerad sak var att han även hade med en termos kaffe som smakade grymt bra efter loppet :)!

Ja nu har jag provat på Tjurruset också och det bara måste köras igen. Nästa år med bättre upplägg utan ont i knät så ska jag nog se till att komma närmare timmen i mål :). Nu är det snabb återhämtning som gäller (hoppas jag) och sedan på't igen!


Ha en skön söndagskväll!

PS. Idag anmälde jag och Malin oss till HalvVasan den 25 februari som är nästa lopp på schemat. Ska bli riktigt roligt med trivseldistansen 45km :).

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar