Sidor

fredag 18 oktober 2013

Asnöjd med...

...träningen denna vecka (trots att det inte blivit någon simning än)! Senaste dygnet har varit grymt inspirerande och knät som jag oroade mig för verkar ha återhämtat sig. Fick igår till 14,5 km löpning i ett luuuugnt fint tempo och i morse kopplades det tjocka pannbenet på. Vaknade vid 05:30 och hörde hur regnet knattrade på fönstret. Jag ångrar inte direkt att jag drog på mig regnkläderna och trampade till Sjöstaden och gjorde sällskap med träningsfantasten coach Roger till Hammarbybacken. Väl framme så hade regnet upphört och två förväntansfulla killar i sina bästa år undrade hur mörkt det egentligen kunde vara. Vi värmde upp med en kortare joggning längs Sicklasjön och det räckte för att det skulle börja ljusna och nu såg vi faktiskt backen :). Vi kopplade på oss skidstavarna och jag lovade coachen att vi bara skulle prata på nervägen...Fyra svängar upp för backen blev det i ett väder som gick från regn till riktigt schysst innan vi joggade ner och stack till kontoret fyllda av energi för sista dagen på arbetsveckan. Ja nu var det ju bara jag som var på kontoret av oss två idag för coachen hade fältarbete på schemat. Är grymt imponerad av hans inställning till fredagsträningarna då han åkte från Uppsala till Hammarbybacken och sedan tillbaka norr om stan för att jobba! Tack för peppning och inspiration Roger, det är en ynnest att få ha en sådan kollega (och coach)!

Ha en skön fredagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar