Sidor

onsdag 30 oktober 2013

Semester dag 1...

...började med en sjujäkla sovmorgon. Kostade på mig att ställa klockan på 07:00 vilket är 90 min längre än när det är vanlig vardag. Sen drog det igång med skjuts av familj till olika aktiviteter och sedan hem för att bocka av dagens "att-göra-grej" nämligen renovering av bromsok på bilen. Jobbade mot klockan eftersom jag var tvungen att bli klar innan det var dags att dra iväg och samla upp familjen igen. Hade ca 4 timmar på mig att riva grejerna och sätta ihop det igen och jag klarade det med god marginal och utsåg mig själv till dagens "handy man". Nöjd med att ha bockat av "att-göra-grejen" drog jag på mig cykelbrallorna och stack ner i garaget för att på allvar testa trainern för första gången sedan jag skaffade den. Gick riktigt bra på premiärturen måste jag säga. Hade laddat upp en runda på 37 km som vi brukar cykla i verkligheten kallad "Klassikern". Blir en helt annan grej att cykla med rutten på datorskärmen framför sig än att bara sitta och trampa. Någorlunda verkligt blev det med höjdskillnaderna då motståndet ökade och minskade i upp- respektive nerförsluten. Tror nog att jag kommer bli mer motiverad att cykla i vinter med min Tacx Flow Multiplayer :).

Semester dag 1 fortsätter nu med en öl eller två. Dags att ge sig iväg!

Ha en skön onsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar