Sidor

söndag 3 november 2013

Efter två dagar med...

...träningsvila så var det idag dags att få röra lite på sig igen. Sprang 20 km i torsdags i ett höstväder som kunde haft lite mer charm än vad som bjöds. När jag vid lunchtid kom iväg så såg det faktiskt rätt lovande ut vädermässigt men jag hann bara några hundra meter så började det regna. Bara att bita ihop och jogga på. Blöt, kall och slut på energi efter ca 15 km då jag hoppade in på Pressbyrån vid Liljeholmen och klämde en kabanoss med bröd, en kexchoklad och en halvliter Cola. Rätt cool att känna hur bränslet blev påfyllt och jag sedan kunde springa den sista halvmilen hem. Hade inte sprungit den distansen på ett bra tag och blev lätt ansträngd i vaderna så efter två dagars vila stack jag idag ut på MTB:n en runda. Eftersom det även idag regnade så klädde jag mig därefter och trampade bort till Hammarbybacken. Tog ett par svängar uppför baksidan och stack sedan vidare mot Nackareservatet och testade lite nya vägar som tog mig till Bagarmossen och sedan hem igen. Blev en helt ok runda på 80 minuter och trots det rätt trista vädret var det riktigt skönt att komma ut och lufta sig lite :).

Ha en skön söndagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Vilken plåtmage du har som kan springa efter en kabanoss! Jag hade nog fått leta efter första bästa bajamaja.... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja du Marre den är rätt tålig :)

      Radera