Sidor

söndag 17 november 2013

Riktigt förvånad faktiskt...

...blev jag på rundan runt Årstaviken i lördags. Jag och Malin passade på att ta ett löppass tillsammans när tjejerna tränade gymnastik i Enskedehallen. Skulle bli en mycket lugn runda på drygt 8k. Det lugna gick bra ungefär halva vägen men lagom uppvärmd kom vi rundans mer kuperade parti och då var det som något klickade till i mig och jag kunde inte lägga band på mig utan började springa ordentligt i uppförsbackarna. Så jäkla skönt att ta i för allt jag var värd. Pulsen sköt iväg och jag joggade ner efter varje intervall och pulsen sjönk otroligt snabbt. Återhämtningen var fenomenal :)! När vi kom till sista backen nerifrån Hammarby Roddklubb så tänkte jag att jag testar väl att se hur långt jag orkar upp mot Gullmarsplan. Återigen full sula uppför och det var väl inte det vackraste löpsteg jag presterat men fort gick det och framförallt jag orkade hela vägen upp för backen! Helt sanslöst vilken utveckling som skett. Backar som för mig tidigare inte ens varit joggbara klämde jag nu i fullt ös :). Var helt lyrisk efteråt och av bara farten blev det gofika på Coffee House by George som smakade så himla bra :).


Måtte nu denna form hålla i sig och förhoppningsvis förbättras ytterligare framöver.

Idag blev det ett styrkepass på cirka fyra timmar i trädgården. Fortsättning på förra helgens uppkapning av jätteträdet och nu börjar det ta sig. Flyttade stora delar av stammen och hela familjen hjälptes åt att släpa grenar till lite mer ordnade högar. Skönt att det som för en vecka sedan såg ut som ett kaos nu faktiskt börjar se ut som ett pussel som faktiskt kommer att läggas klart :).

Nu hoppas jag få vara frisk och kry och att den kommande veckan innebär både löpning, simning och cykling.

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar