Sidor

lördag 23 november 2013

Tre år i uppbyggnads...

...fas börjar ge utdelning inte bara i de konditionsidrotter jag provar på utan även i trädgårdsarbete. Vi fällde ett träd på tomten för att par helger sedan och idag var det dags att avlägsna de delar som inte ska användas i den öppna spisen framöver. Hyrde en lätt lastbil för att frakta bort det elände som gjorde att trädgården såg ut som en omgång av ett gigantiskt plockepinnspel. Körde på duktigt vill jag lova och fyllde lastbilen på en tid som jag inte trodde var möjlig. För tre år sedan hade jag väl blivit trött av bara åsynen av projektet men nu var det mer som att jag såg det som ett träningspass i mängden bara och körde på med det något grövre pannben och ork som byggts upp under resans gång. Det blev totalt tre lastningar (och då lika många lossningar) och nu känns det verkligen som det blev ett schysst träningspass. För första gången i mitt liv fick jag känningar av mjölksyra när jag idkade trädgårdsarbete vilket jag kan lova var en ny upplevelse :)! Fick även hjälp av fru och döttrar och det som så sent som igår såg ut som ett kaos börjar faktiskt arta sig till något som har potential för ett trevligt trädgårdshäng i sommar :). Nu blir det soffan och lördagsmys.

Ha en skön lördagskväll!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar