Sidor

lördag 9 november 2013

Gårdagens morgonpass i...

...Hammarbybacken fick mig att vara smått lyrisk långt in på kvällskvisten. Antar att jag lyckades få kroppen att utsöndra en hel del lyckohormoner. Åtminstone känns det så idag men då inte för att hormonerna fortfarande dansar runt i mig utan jag har träningsvärken from hell i benen. Både lår och vader fick sig en rejäl omgång efter ett kvalitetspass jag hoppas kunna göra igen redan nästa fredag :). Ett av målen igår var att trycka upp pulsen i 172 vilket jag vet att jag måste slita en del för att nå. Det gick på näst sista svängen upp för backen :).


De två sista kurvtopparna på diagrammet är lite spetsigare än de första och det är resultatet av en lite högre växel där jag faktiskt, uppför backen, körde varannan lyktstolpe skidgång och varannan "sprang" (skidsprätt?) jag med stavarna.

I morgon blir det också träningsvärk men då i överkroppen för idag har jag gjort två riktigt roliga grejer. 1. Var med äldsta dottern på hennes två och en halv timmars gymnastikträning där jag agerade hjälptränare. Passade på gymnasterna vilket var betydligt mer ansträngande för vissa ovana muskelgrupper än vad jag trodde innan jag väl stod där vid de olika redskapen och mattorna. Riktigt kul var det att vara med och se de duktiga gymnasterna :). Som nummer två på roliga saker idag så har jag börja röja på tomten efter trädfällningen vi gjorde tidigare i veckan. Det är fullständigt kaos i trädgården och jag har hyrt en skapligt kraftig motorsåg som jag kapar med. Nu är det bara att sätta upp en insats till öppna spisen på önskelistan för ved kommer vi att ha en låååång tid framöver :)!

Nu är det soffan som gäller resten av kvällen. Ha en skön fortsättning på lördagen!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar