Sidor

måndag 14 oktober 2013

Den gångna veckan...

...bjöd inte på särskilt mycket träning. Detta pga en hygglig överansträngning i vänster knä efter Tjurruset förra lördagen. Har haft sjukt ont och då framförallt av att gå ned för trappor...Alltså ingen löpning på hela förra veckan. Inte ens simning blev det. Men i fredags vågade jag mig i alla fall på ett pass skidgång i Hammarbybacken och det var riktigt roligt (dock inte nedför pga knät). Tror nästan att det roligaste var att jag så sjukt mycket starkare än både coach Roger och chefen :). De flåsade som galningar medan jag knappt fattade varför. Det var en riktigt bra dag för mig och de hade förmodligen en svacka den dagen. Törs ju inte vara alltför kaxig eftersom det snart är fredag igen och då kanske det är ombytta roller. Hur som helst så lovade jag dem att jag i alla fall varje fredag ska allt för att hålla mig kvar i täten :)! Var ju ett tag sedan jag gick skidgång så musklerna i de bakre partierna fick bekänna färg och träningsvärken har suttit fint hela helgen ;). Nu törs jag väl knappt andas om det men jag har faktiskt provat på ett litet löp/jogg/stretchpass på 75 min ikväll. Visst känns det i knät men inte akutont. Får ta det lite från början igen med lugna långa pass innan jag törs mig på lite tuffare rundor.

I helgen var vi och hälsade på syrran och hennes man på landet och fick en härlig promenad på söndagsmorgonen.


Ha en skön måndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar