Sidor

söndag 12 januari 2014

Kanske inget i världsklass...

...men ändå nöjd med att Garmin visar att jag tränat 9h:12min det nya året. Känner lite flyt trots ömmande ben och jag börjar än mer känna av det allvar som 2014 innehåller avseende de lopp jag anmält mig till. Nu gäller det att få till så många timmars träning som möjligt och vädret är bara att strunta i och köra på ändå :). I morse var det äntligen något annat än slask ute och när jag vankat av och an några timmar så stack jag ut på en runda. Tänkte testa att bara springa utan att kolla vare sig hastighet eller puls. Lite scary faktiskt då jag har styrt väldigt mycket efter just det under vääääldigt lång tid. Sagt och gjort, ut i minus sju med målet att springa Malins 7:a i ett behagligt tempo både flåsmässigt och schysst för ömma ben. Märkte verkligen hur ofta jag ville titta på klockan men det enda jag såg var ju jackärmen :). Döm om min förvåning när jag senare laddar upp rundan på Garmin Connect och det visade sig att jag sprungit i 5:15 tempo i snitt :-0! Det var ett riktigt trevligt pass och snittpulsen var blygsam på 155 och jag hade absolut ingen känning i benhinnorna :-)! Vem vet - jag kanske äntligen har flyttat min komfortzon på riktigt? Hur som helst så är jag nöjd, glad och positivt överraskad av min runda som gick helt på känsla. Kan lova att det blir fler sådana innan det är dags för maran 31/5. Nu kommer jag hålla mig kvar på ca 5 till 6km-rundor den närmsta veckan för att känna att benen stabiliserar sig men sen blir det distans igen och gissa om jag längtar :).

Ha en skön avslutning på helgen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar