Sidor

söndag 26 januari 2014

Smygstarten igår med...

...en 5 km galet lugn löprunda var precis vad jag behövde. Kändes verkligen som jag flöt fram på trottoarerna här hemma i Örby. Tog en gammal klassisk runda som jag ofta körde på morgnarna när jag för ett par år sedan precis hade börjat springa. Har sprungit den som snabbast på runt 23 minuter men igår var det inte en fråga om hastighet utan enbart att sträcka ut benen i ett tempo som var så lugnt att det inte var ansträngande för lungorna som de senaste veckorna inte direkt varit i toppform. Det gick ju grymt fint och gav mersmak för lite mer riktigt lugn träning så i morse var det inte svårt att kliva upp och fixa en schysst skidåkarfrukost och sedan väcka familjen och meddela dem att dagen bjöd på fint väder och att planen var Ågesta för oss alla fyra. Alla gnuggade gruset ur ögonen och snart var vi på plats med skidor, stavar och varm choklad (som iof inte blev så uppskattad ;)). Första turen med hela familjen den här säsongen och jag måste säga att jag häpnade när döttrarna drog iväg i spåret :-0! Vilken skillnad från förra säsongen och de var grymt mottagliga för lite instruktioner och blixtsnabbt var stakning med frånskjut som den mest naturliga sak i världen. Blev några varv på det korta spåret i skogen och sedan åkte vi hem lagom till lunch.





Smygstarten tillbaka till träning innebar även idag att vi äntligen plockade fram yogamattorna som jag gått och sneglat på ett bra tag nu. Malin och jag har sagt (men inte gjort) att vi ska börja köra lite styrketräning på hemmaplan för att få det där kite extra innan vi ska köra HalvVasan V.9. Blev faktiskt en halvtimme coreträning som jag skulle vara mycket förvånad om jag inte har känning avi morgon :). Dammade av appen PoWorkout och körde övningarna "Stabil mitt" och "Stark rygg".

Något annat jag tog tag i idag, tyvärr lite försent, var att boka boende för Vansbro Triathlon i slutet av juni. Hittade i alla fall boende i Äppelbo vilket är betydligt närmare än Malung där vi bodde förra året. När jag ändå var igång bokade vi även boende till HalvVättern och Motala var ju såhär här nära inpå (drygt 4 månader bort) bara att glömma. Nåja Linköping är ju betydligt närmare än Stockholm iaf :). Är inte assugen på att sätta mig bakom ratten 5 på morgonen och styra ner till Motala för att cykla 15 mil. Nej lite lyx och flärd vill man ju ha så set får bli Scandic Väst ;).

Som ni förstått så tror och hoppas jag att jag är tillbaka på banan igen och nu ser jag fram mot en vecka med fortsatt smygstart på något som ska trappas upp sakta men säkert inför den kommande säsongen!

Ha en skön söndagskväll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar