Sidor

fredag 3 januari 2014

Klev ur komfortzonen...

...i morse bara genom att titta ut på regnvädret slå en blick på termometern som visade 2.9 grader (+iof) och sedan dra på mig löparkläderna. Hur som helst blev det inte så tokig runda till jobbet i alla fall även om jag fuskade genom att ta närmsta vägen som bara är 5,6km. Efter jobbet i samma trista väder hände det där konstiga dvs. kroppen liksom struntade i att jag ville hem samma väg som jag tagit till jobbet. Helt plötsligt sprang jag längs Nynäsvägen i riktning mot Farsta rejält på avkrokar från komfortzonen och i ett helt annat väderstreck än var hemmet ligger. Gick hyfsat lätt ändå de 7 första kilometrarna men sedan blev det tyngre. Jag har tappat rejält av min löparform. Well jag stannade klockan utanför hemmet på dryga milen (10,55km) och det tog på pricken en timme. Vill lova att jag är lite mör nu. En annan sak jag kan lova är att jag är på gång igen och den närmaste tiden kommer jag befinna mig utanför komfortzonen många gånger :)!

Ha en skön fredagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar