Sidor

tisdag 4 februari 2014

"Vad gör du pappa"?...

...var dotterns fråga till mig när jag 07:00 i morse satte på mig löparkläderna. Mitt svar var så självklart - "men jag ska ju springa till jobbet". Dotterns motfråga var lika självklar för henne - "men pappa blir du verkligen sugen på att springa om du tittar ut genom fönstret?". Jag kollar ut och ser det gråaste väder med fukten riktigt hängande i luften och en blick på termometern upplyser mig om +0,8 grader. Vi har inte riktigt samma bild av det här med att springa Alice och jag. På något sätt har jag passerat om det är fint väder eller om det inte är så fint väder för springas ska det. Jag är bara så himla glad att jag är inne på min andra träningsvecka i sträck utan större hälsobekymmer i form av hosta from hell och vaglar i ögonen...ja helt borta är inte vageln men den är ju inte fullt så hindrande som hosta är för löpningens skull ;). Alice och jag har inte riktigt samma tankar med vår träning heller och de utförs på helt olika platser. Min är oftast utomhus medan hennes är i en gymnastiksal och där behöver man ju liksom inte bry sig som mycket om vädret. Jag tror att hon faktiskt tyckte att jag både var lite knasig samt att hon tyckte lite synd om mig. Utstyrsel idag blev mina vanliga löparskor, skidstrumpor, fodrade löparbrallor från 2XU, kortärmad funktionströja, lager 2 tröja, världens bästa löparväst som jag fått av coachen, mössa samt tumvantar. Hur som helst så kom jag på mig själv på väg till jobbet att jag faktiskt inte svarade Alice om jag var sugen på att springa eller ej. Jag svarade bara "jag ska springa fyra-komma-två mil den 31 maj och jag ska göra ett försök på en Ironman i augusti så jag behöver varenda kilometer jag kan få". Men faktiskt Alice så var jag sugen på att springa - tack för att du frågade :).

Ha en skön tisdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar