Sidor

torsdag 13 februari 2014

Smått magiskt i morse när...

...jag strax innan 07:00 drog på mig löparutstyrseln och gav mig ut på okänd mark. Var på konferens ute på Sandhamn och hade såklart tagit med mig utrustning för att inte missa dagens pass på träningsschemat. Det var klart väder strax över nollan på termometern ljuset var precis sådär tvekande på gränsen till solen skull ge dagsljus med all sin kraft. Hade ingen karta men tänkte att någon form av väg måste väl finnas runt ön. Jag blev rätt snart varse om att det fanns riktigt många stigar att välja bland. Lyckades välja rätt nästan hela tiden... Sprang bara galet vid ett par tillfällen och fick köra lite off-road-löpning :). Ingen tanke fanns på ett särskilt tempo utan jag bara sprang på i den förvånansvärt kuperade terrängen och tog in känslan av att springa på en ö där skogsstigarna varvades med havsglimtar med jämna mellanrum. Hade en liten uppfattning om att rundan skulle var drygt 5km så när jag hade sprungit en bit in på den 6:e km började jag bli lite fundersam då jag befann mig mitt i en skog och hade hyggligt svårt att orientera mig. Sprang en liten bit till och då fick jag syn på en person och frågade hur långt det var till hotellet. Blev smått full i skratt när jag då upptäckte hur nära jag var jag var och stannade klockan på prick 7km :). Blev en riktig kanonstart på dagen och jag kan nu konstatera att jag snart klarat 3 veckor på det nya träningsschemat :).


Ha en skön torsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar