Sidor

lördag 1 februari 2014

Tog ett litet snedsprång...

...från mitt träningsschema idag :-0! Schemat sa 7km lätt löpning men det blev drygt 16km skidåkning i ett mycket behagligt tempo.

Helgen inleddes igår med att jag skjutsade den yngre halvan av familjen till Lillsved på gymnastikläger. Det var två uppspelta och förväntansfulla gymnaster jag släppte av på den fina anläggningen :-). Måste erkänna att jag var riktigt avis på dem men jag var ju på träningsläger i december så det får ju vara någon hejd på utsvävningarna ;). Det snöade ju ändå duktig under gårdagen så ett visst ljus fanns för att det skulle bli en bra träningsdag på hemmaplan. Det blev det men det kunde faktiskt ha fått vara några minusgrader och duggregnet kändes helt fel när jag och Malin parkerade bilen vid Ågesta. Vi åkte inte många hundra meter innan vi valde att valla om och drog på ordentligt med Swix röda och jäklar vilken skillnad det blev. Hade nog kunnat blivit ett snäpp bättre med klister men nu var det inte direkt Vasaloppet vi skulle köra så armarna kunde gott få jobba lite de med ;). Två varv på golfbanan fick vi till utan större bekymmer. Kommer ihåg i början på "skidkarriären" för tre år sedan då ett varv kändes mer än tillräckligt. Idag vek jag faktiskt ner mig och föreslog inte ett tredje varv mest pga att spåren började utplånas och så var vädret inte askul. Bekväm? Ja kanske men så ska jag faktiskt inte köra 9 mil första helgen i Mars så jag behöver inte tokjaga kilometer i skidspåret :). Måste säga att jag haft en otrolig tur med snötillgången de senaste två åren då jag kört öppet spår och Vasaloppet. Om inget under sker med vädret i natt finns det nog risk att det inte blir skidåkning men då är det ju tur att jag har mitt lilla schema att falla tillbaka på och då är det veckans långpass löpning som gäller på 12 km. Om det är bra eller dåligt det vet jag inte...vi får vänta och se helt enkelt.

Ha en skön lördagskväll!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar