Sidor

söndag 2 februari 2014

Min fru har så jäkla skönt...

...flyt i sin längdskidåkning. Tänkte på det igår när vi skidade fram över Ågesta golfbana tillsammans. Det ser så där härligt avslappnat ut och inte alls jobbigt. Ska bli riktigt kul att köra HalvVasan tillsammans om mindre än en månad. Jag står för vallningen och Malin för åkstilen :).

Vet inte om min löpning idag såg så stilfull ut men det kändes verkligen som jag hade ett skönt flyt iaf :). Stod i hallen och bytte om till löparkläder på eftermiddagen och då ringde Åke. Jag svarade "långpass" och Åke sa då "jajamensan". Varnade dock honom för att det skulle gå långsamt eftersom min plan var 12k i 6:30-tempo. Det sprack ganska snart och jag ändrade planen till att i alla fall vara ett snacktempo i 6-fart. Det var blött, det var rått i luften men sällskapet var muntert och vi snackade och skrattade oss fram mot Farsta och vek av mot Hölarängen vidare genom Gubbängen och Tallkrogen med de passande gatunamnen "Träningsvägen", "Olympiavägen" och "Maratonvägen".


Sedan vidare över Stureby och sedan hem till Örby igen. Stannade klockan på exakt 12 kilometer och ett tempo på 5:59. En riktigt lugn och bra runda och det känns som jag är på väg tillbaka att hitta formen igen. Nu blir det tre korta löppass i veckan och sedan dags för långpass igen till nästa helg :).

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar