Sidor

fredag 21 februari 2014

Så blev det fredag...

...den här veckan med :-0! Sitter just nu på planet hem till Stockholm igen efter två arbetsdagar på vårt finska kontor i Vantaa. Händer att jag är där då och då men den här gången hade jag faktiskt med mig löpargrejer. Hade ju 7km lätt löpning på torsdagsschemat så det vara bara att dra på sig prylarna och sticka ut. Jag har en viss förmåga att fladdra iväg i tankarna när jag är ute och springer och riskerar då att ganska snart vara vilse. Som tur är så rinner det en liten flod rätt genom Vantaa och går precis utanför hotellet. Bestämde mig för att springa norrut och följa floden. Det blev en lite märklig runda. Efter ca 2,5km tog belysningen slut på gångbanan så jag beslutade mig för att vända om och springa söderut istället. Det var väl kanske inte lika märkligt som hur kvalitén på snön var...Har sprungit åtskilliga mil på snö men aldrig råkat ut för att snön fastnar under löparskorna så till den milda grad som den gjorde igår. Kunde bara springa ett 50-tal meter så var det som att springa i högklackat :-0. Blev alltså en lustigare löpstil än vanligt när jag var tvungen att trixa lite med att sparka bort snö med jämna mellanrum. Passerade hotellet igen och fortsatte söderut och även åt detta håll tog belysningen slut efter att tag och jag vände om igen.


Rätt nöjd och hyggligt tom i skallen efter en lång dag (gick upp 04:30) blev det ryggläge när jag kom tillbaka till hotellet och jag sov som en stock tills det var dags att kliva upp. Nu väntar en veckas sportlov och det ska sannerligen bli skönt att få umgås med familj och vänner en hel vecka i Sälen. Det kommer bli mycket god mat, en och annan öl och massor med skidåkning utför. Tisdagen kommer även innehålla 45 km längdskidor då Malin och tillsammans ska åka HalvVasan :). Har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra med löpningen jag har på schemat. Kan bli så att jag gör viss modifiering ;).

Nu är det bara en kvart kvar till landning så det är bäst jag fokuserar på det som står framför mig...


Ha en skön fredagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar