Sidor

söndag 11 september 2011

En liten sväng blev det...

...med mina Asics idag iaf :). Skulle hämta äldsta dottern hos en av hennes kompisar och insåg att om jag sticker hemifrån en halvtimme tidigare än om jag cyklar eller tar bilen så får jag faktiskt en helt ok joggingtur. Så blev det och det var precis vad jag behövde känner jag så här i efterhand. Hade brottats med trötthet och huvudvärk hela dagen och det blev faktiskt bättre efter den lilla joggingturen :). En helt ok helg har det varit med både inom- och utomhusaktiviteter. Förra helgens storstädande fick lite fortsättning och helt plötsligt har det "vuxit fram" ett helt ok vardagsrum som tidigare var allt annat än en plats för kontemplation. Nu är det riktigt mysigt och rofyllt :).

Veckan som ligger framför mig kommer, bortsett från jobb, mest innehålla lättare styrketräning och några kortare joggingturer som förberedelse för Halvmaran på lördag. Åker in med hela familjen på fredag kväll till Kungsan och hämtar nummerlapparna och känner på stämningen lite :).

Det har varit väldigt lite fokus på kosten för mig på den sista tiden och jag märker att jag börjar få lite väl dåliga vanor igen med jordnötter, mackor, öl och andra "otrevligheter"...nytt synsätt fr.o.m. i morgon får det bli. En av orsakerna till att glida tillbaka till de "gamla" vanorna tror jag kan vara att jag slutat med mina mellanmål och de får nu igen utrymme i min dagliga matsedel.

Nu spänner jag fast mig för en ny vecka som lär gå i minst 180...:)

Ha en skön söndagskväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar