Sidor

lördag 10 september 2011

Men vilken härlig dag...

...det har varit idag :)! Antingen så var det min inbyggda väckarklocka eller så var det vädret som gjorde att jag slog upp mina ljusblå redan 05.35 i morse. Även om jag tycker det är rätt skönt att ha blivit mer morgonpigg sedan livstilsomställningsresan startade så skulle det vara lite trevligt med en hygglig sovmorgon någon gång då och då...

Hur som helst blev det en stadig frukost när resten av familjemedlemmarna hade gnuggat gruset ur ögonen några timmar senare än vad jag gjorde ;). Sen bar det iväg på familjejogg i Älvsjöskogen. Cykel dit och sedan turades jag och Malin om att springa med barnen och egna rundor. Gick utav bara den idag med tanke på hur lite jag sprungit sedan i juli. Det var riktig löparglädje idag i en perfekt temperatur. Ska bli så roligt med halvmaran nästa helg. Vi siktade idag in oss på att ta den på 2.15. Även om tiden inte är det viktiga så tycker jag det är roligare att ha någon form av mål att gå på. Vi har sagt att vi ska springa i ett behagligt tempo snarare än i ett bestämt kilometertempo.


Ingen konditionsträning i veckan bortsett från cykling till och från jobbet och det har ju varit väldigt bra cykelväder och det är bara att hoppas det håller i sig. Sneglade på dubbdäcken till MTB:n i garaget idag och det känns fortfarande ganska avlägset men nog ska det cyklas så mycket det bara går. Gränsen får väl gå om jag måste koppla plog framför hojen för att komma fram ;).

Just nu spelas det Ebba Grön "We're only in it for the drugs" och nostalgin flödar :). Häller upp ett glas vitt och ska njuta en god fisksoppa. Vilken kontrast ;).

Ha en skön lördagskväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar