Sidor

söndag 4 september 2011

Med endats två veckor kvar...

...till DN Sthlm Halvmarathon kändes det på sin plats att testa en lite längre distans idag för att se om jag kommer att hålla i benen. 92 min löpning och 14,4k senare kan jag konstatera att det ser ut att kunna funka :-). Mitt krånglande vänsterben verkar äntligen ge med sig. Ganska mör nu på eftermiddagen men inte ont och det är jäkligt skönt. Har ju inte varit i närheten av den här distansen sedan 4:e juli. Inte så konstigt om det känns med andra ord. Riktigt kul att springa med Malin. Vi håller ganska jämna steg nu och det passar ju bra när vi ska tillbringa bröllopsdagen på Stockhoms gator i 21k ;-). Malin verkar inte vara riktigt lika trött som jag så nu håller hon på att göra sig iordning för att även trampa drygt 30k med cykeltjejerna.

Annars präglas den här helgen av storstädning hemma. Även målning av en mindre vägg. Det har inte blivit särskilt mycket projekt i hemmet sedan livsstilsomställningsresan startade för drygt ett år sedan. Vem vet suget efter att fixa och grejja hemma kanske återkommer en vacker dag men just nu har träningsglädjen övertaget ;-).

Kommande vecka kommer nog mest att innehålla lättare styrketräning och några kortare löppass.

Ha en skön söndagseftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar