Sidor

måndag 27 februari 2012

09.09.51 blev...

...tiden som jag fick tillbringa på skidor igår mellan Sälen och Mora i Öppet Spår 2012. En fantastisk dag med kanonväder dvs. strålande sol och ca 5 minusgrader. Skrev för någon vecka sedan att jag slarvat inför detta lopp och inte haft den träning jag behöver för att det ska bli en trevlig upplevelse. Med endast 7 mil skidor i kroppen ställde jag mig på startlinjen. Att det trots allt blev en trevlig upplevelse beror nog på flera saker. Det första att jag under 1,5 år faktiskt lyckats bygga upp en bra grundkondition och fysik med hjälp av allsidig träning. Jag har även lärt mig ganska bra var min prestationsnivå har sina gränser och pulsklockan är fortfarande en av mina bästa träningsredskap för att hjälpa mig hålla koll.

Efter att ha gått upp 03.20 för att hinna äta frukost (mitt i natten) och för att sedan bussen från Mora till Sälen och sedan åka skidor en hel dag var det extremt skönt att slå sig ner på tåget tillbaka till Stockholm. Innan jag klev ombord smällde jag i mig en Kebabrulle och den satt som en smäck vill jag lova :)! Somnade nästan omgående på tåget och befann mig i nästan medvetslöshet när tåget rullade in på Centralen. Hasade mig ut till en taxi för den sista biten hem där en fantastisk bukett rosor välkomnade mig hem :).


Tog ledigt från jobbet idag och förbereder lite grejer inför fotoperationen i morgon. Ska bli otroligt skönt att få bort knöleländet!

Nu kan jag bocka av första delen i En Svensk Klassiker som ska genomföras i år. Lite rehab med foten så är jag i full gång igen :)! Räknar stenhårt med att kunna börja träna core och armar om en vecka eller två. Kommer att sitta fint inför kommande äventyr och Vasaloppet 2013 för avskräckt blev jag verkligen inte igår. Nu vet jag att det går så nu kan jag börja fundera på hur jag ska kunna göra det lite snabbare ;).

Tack alla ni som stöttat och hejat på mig inför detta äventyr:)!

Ha en skön måndag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar