Sidor

söndag 12 februari 2012

En effektiv lördag...

...då det både tränades och fixades i hemmet med diverse småfix som hängt i luften efterföljdes av en söndag fylld med fart den med. Klockan på 05.30 då yngsta dottern skulle spela fotbollscup i Kungsängen. De var fantastiskt duktiga Örbytjejerna :)!

Det blev även en sväng till Ågesta för att utmana de ömma ljumskarna och tricepsen från gårdagens runda. Idag äntligen fick jag till fästet så att det var något att tala om. Eftersom det låg runt nollan beslutade jag mig för att testa en riktigt kladdig historia som jag inte gärna vill ha någon annanstans än under just skidorna. Det blev faktiskt en otrolig skillnad och skidåkningen fick en ny dimension för mig :)!


Körde golfbanan på 8k fyra minuter snabbare än i går då jag körde två varv på vardera 48 min. Idag gick det på 44 :). Varierade mig lite och tog elljusspåret på 6k efter ett varv på golfbanan och det gick riktigt bra även på den mer kuperade banan. Går ju inte direkt att jämföra med Lunbäcksbackarna som ska "bestigas" om två veckor men det känns bra att det finns hopp om att få till fästet tills dess ;-).

Får bli några kvällspass nu då det inte är många dagar kvar att träna på innan allvaret. Jag har ju tänkt att jag ska ha tränat så pass mycket inför varje nytt lopp jag ger mig på så att det ska vara en behaglig upplevelse. Så var det inför delarna i Halvklassikern förra året men nu känns det kanske lite som jag håller på att tumma lite på det...Om det blir bra eller dåligt, det vet jag inte...vi får vänta och se ;).

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar