Sidor

lördag 25 februari 2012

En resa på resan...

...kan jag kanske kalla det nu när jag sitter på tågresan mot Mora och deltagandet i Öppet spår som är en liten del i den livsstilsomställningsresa jag också är ute på sedan 1,5 år. Tror inte jag kommer fram någon gång och det är nog det som är hela grejen. Livet är en resa och just nu är jag på etappen att fokusera på hälsa och träning :). Nedan en bild på mig och delar av utrustningen som ska ta mig på resan mellan Sälen och Mora i morgon.


En annan resa jag ska ge mig ut på redan på tisdag som också är en del i den stora resan innebär att utrustningen på nästa bild ska hjälpa mig framåt under några veckor. Har sedan några år en hallux valgus på höger fot som ska bort. Sakta men säkert har den inneburit att jag inte kan ha haft "snyggskor" utan har fått ha svarta jympadojor när det ska kläs upp lite. Helt ok i och för sig. Det som blivit besvärligt är min nya passion för att röra på mig då det i princip är hopplöst att hitta något att ha på fötterna. Framförallt vid långlopp. Den stora blåsan kommer som på beställning.


Har haft tur och hittat en Ortoped som hjälpt mig planera in operationen så att det ska passa mellan årets långlopp som ingår i En Svensk Klassiker. Lämpligast blev nu direkt efter öppet spår så att jag är "fit for fight" lagom till cykelsäsongen sätter igång :). Kommer att bli dåligt med löpning under våren och kommer förhoppningsvis igång med det i slutet av maj eller början av juni. Trist kortsiktigt men jag räknar med att löpning sedan kommer att bli ännu roligare än vad den är nu!

Har nu precis passerat Uppsala och ska ta och blunda lite och samla kraft för morgondagens resa :). Börjar bli lite såsig och lätt bukstinn av kolhydratladdningen...zzz...

Ha en skön lördag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar