Sidor

tisdag 28 februari 2012

Checkat in på...

...Ortopediska Huset Globen och väntar nu in att få mitt namn uppropat om en halvtimme. Har inte riktigt fattat ordentligt förrän nu att det faktiskt är dags för operation. Har fastat sen sex i morse och är galet hungrig. Känns som kroppen ännu inte fått i sig återhämtningsmat sedan Öppet spår i söndags. En stor köttbit med massor av avokado och sallad skulle inte sitta fel efter att foten blivit justerad. I sista minuten var jag inne på bokhandeln för att köpa boken "Born To Run" men den var tyvärr slut. Känns som det vore en perfekt bok att läsa när jag ligger hemma med foten i paket och längtar efter att få ut och springa :).

Blev en kort och intensiv skidsäsong med endast 16 mil totalt. Nu åker skidor och pjäxor ner i garaget där de får vila till nästa säsong. Måste nämna lite om min vallning som det var premiär för i år, åkte på tejp förra säsongen. Hade önskat mig lite vallagrejer i julklapp och lite blandade karameller av svärfar. Inför Öppet spår i söndags valde jag en som jag trodde skulle funka och ingen blev gladare än jag när de i vallatältet i Mora rekommenderade just den jag valt :). Hade lagt på nio lager och det täckte precis. Det var inte mycket kvar under skidorna när jag gick i mål :-0.

Nu är det bara 10 min kvar till min tur. Måste erkänna att jag är lite svettig i handflatorna nu. Återkommer med rapport om upplevelsen när jag är klar i knoppen igen ;).

Ha en skön tisdagseftermiddag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar