Sidor

söndag 19 februari 2012

Vinterstudion...

...med sändningar från Tartu Marathon blev det istället för Ågesta idag. Har en liten försmak av träningsvärkskänslan jag kommer ha nästa måndag. Körde 32k skidor på Ågesta igår. Kändes helt ok men var rätt mör några timmar efteråt. Idag en del träningsvärk men inte alls som förra helgen då ljumskarna var ordentligt misshandlade. Tänk vad kroppen vänjer sig :). Blev 180 min träning igår och det var fokus på distans och inte tid. Fyllde på ordentlig med energi och vätska efter varje varv på 8,2k. På HalvVasan (45k) förra året stannade jag aldrig och var stilla någon gång av rädsla att inte komma igång igen. Hasade framåt i depåerna och sörplade i mig blåbärssoppan. Får se hur det funkar på dubbla distansen...

Nu ser det inte ut att bli mer skidåkning innan loppet nästa söndag. Dags att vila mig i form och stretcha en del.

Ha en skön söndag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar